Lotta på bråkmagatan

Idag var det är lung dag i skolan, tråkigt. Det händer verkligen ingenting. Dessutom är det så jävla kallt inne i skolan så alla går runt och fryser men igen gör något åt det, så typiskt våran skola! På sommaren skit varmt, på vintern iskallt!!

Efter skolan så tog jag det lite lungt eftersom jag är hur trött som helst, jag har blivit jätte förkyld, kan inte andas genom näsan utan min älskade vän Nässprayen! JAja. Jag tog tio i fem bussen med Sara till södertälje. Vi skulle till Oktoberteatern och titta på någon pjäs, jag vet faktiskt inte vad den heter. Vi skulle vara publik (det var bara jag och Sara) och säga vad vi tyckte. Jag tyckte det var rikigt bra i alla fall. Det roliga är att Lotta är med. Grete heter hon egentligen men för min kommer hon alltid vara Lotta på Bråkmagatan. Hon var riktigt trevlig att prata med också! Lilla Lotta, hon är så jäkla lik sig, så lik sig att det nästan är irriterande.

Snart ska vi praoa i skolan. Jag vill praoa hos polisen. Men vad får man göra då, för man ens praoa där? Saker jag inte ver som jag måste ta reda på. Jag vill se om polis är min grej, och den här gången vill jag ju praoa med något som jag vill hålla på med och kolla om det är min grej eller inte.

btw, kan det bli kallare? nej tror knappast det. Seriöst, i morse när jag gick upp var det FYRA grader? Det är ju August förtfarande, kan det inte vara sommar ett tag till i alla fall, bara ett litet tag? Jag vill i alla fall inte att det ska bli vinter, så länge jag inte har hittat en vinterjacka!

Nu blir jag så jävla arg. Kan det sluta ringa säljare hem till oss hela tiden??? Nu när jag har suttit här har det typ ringt fem st, jag säger ändå alltid att mor & far inte är hemma och det kommer dom aldirg vara, så SLUTA RINGA! Jobbigt, jobbigt, jobbigt!!!!!!!

Nej nu ska jag sova. haha, är man trött så är man.

/ Julia

Kommentarer
Postat av: JB

Lotta är bäst :)

2007-08-28 @ 22:11:04
URL: http://jennyblomgren.blogg.se
Postat av: Rebecca

Lotta är söt!

2007-08-29 @ 19:59:30
URL: http://rebeccaf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0