Åh helg, tack Gud!

Igår hann jag inte blogga. Men vi var i alla fall på skansen med klassen. Det var jätte trevligt, och hur bra väder som helst. Björnar är det sötaste som finns, men jag undrar varför dom har typ som en puckel på ryggen? Den är konstig. Vi skulle egentligen inte ens titta på djuren. Vi var på skansen för att vi skulle gå runt i butiker, vi hade hantverksdag. Vi skulle titta och fråga hur hanverkare hade det, som tex bagare, glasblåsare, och skomakre. Men vi gick bara till bagaren eftersom det var kanelbullensdag. Det är ju roligare att titta på djur än att titta på nån hanverkare. Johan skulle köpa en bulle för 12 kr men hade bara 11,50 kr.
Johan: - Kan jag få en för 11,50?
Bagaren: - Vad ska du ha då?
Johan: - En sån (och pekade på en bulle med mormors hosta)
Bagaren: - Nej, då får du köpta en för 8 kr.

Snåla dumma bagare! 50 öre liksom? hehe.


Nu är det mat, bra för jag är vrålhungrig.

/ Julia

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jo, jag hade den på mig imorse hemma, men sen tog jag av mig den för de såg så fult ut;P <3

2007-10-05 @ 18:49:08
URL: http://rebeccaf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0