Yttrandefrihet

Allt detta snack om politiken börjar göra mig irriterad. Folk som inte accepterar vad andra tycker är fel. Alla måste få uttrycka sig som man vill och tycka precis som man vill, sen har man ju fortfarande sin egen åsikt. I livet måste man lära sig att människor alltid kommer tycka olika och man måste även lära sig att acceptera det, hur fel man än tycker att det är. Det ända jag stör mig på som jag måste ta upp är att alla säger att moderaterna är egoistiska, hur kan man tycka det? Tycker man det för att man vill behålla sina pengar som man jobbat hårt för, för sig själv? De som inte har feta löner kan inte kräva att de som får feta löner ska ge bort sina pengar. Det är absurt! Visst, de som har pengar kan självfallet dela med sig, om de vill, MEN det ska inte vara något måste, OCH man ska absolut inte bli kallad egoist om man inte vill. Sen om man skulle vända på steken att gå från att vara låginkomsttagare till att bli höginkomsttagare tror jag att man skulle se på situationen på ett helt annat sätt, eller, det är klart att man skulle göra. Åååååå, kan inte ens förklara hur lack jag blir. De röda som vill ha jämställdhet och rättvisa, jag tycker att det är orättvist att behöva betala bort sina pengar. Punkt. Sen vill jag även tillägga att det är katastrof att SD gled in i riksdagen. Att många röstade på detta rasistiska parti beror på okunskap, folk som inte vet vad detta parti vill göra och vad som kommer att hända. Det är en skam för Sverige, och det är synd att inte folk förstår det. Läs på för i helvete!

Kommentarer
Postat av: S

Men det handlar om att samhället måste ta hand om de utsatta, det finns människor som inte kan jobba. Om man inte betalar skatt så kommer det kosta sjukt mycket pengar med t.ex. sjukvård. Ska då en person med cancer vara tvungen att jobba för att överleva? Förstår du inte att man behöver bidrag? Vill du att studiebidraget ska sänkas? Vill du att det ska vara omöjligt att få en lägenhet i stan om du inte har 4 miljoner på fickan? Och det är inte som att man ger bort alla sina pengar, de som har högre löner får mer pengar. Låter så jävla viktig men jag är så trött på alla små fjortisborgare som inte fattar vad det handlar om.

2010-09-22 @ 18:29:28
URL: http://lionafiona.webblogg.se/
Postat av: Felicia

Du säger ju emot dig själv mupp! Du säger att alla bör få tycka exakt som du de vill men sen säger du att de som röstat på SD är okunniga, folk har olika åsikter precis som du skriver.

2010-09-23 @ 19:06:02
URL: http://fhammar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0