Peace

Vi ställer oss ofta frågan varför onda saker händer goda människor. Så många gånger är det bevisat att livet är så fruktansvärt orättvist och oväntat. Varför är det såhär? Man försöker alltid vara en god människa och att leva livet till det yttersta, men vad tjänar det till? Onda saker kommer alltid att hända, även om man själv inte förtjänar det. Jag tycker att det är så viktigt att ta vara på livet. Vi har bara ett liv. Vi lever faktiskt bara en gång. Vi säger ofta att vi ska ignorera vad andra tycker om en, att man ska göra det som gör en glad, givetvis är det sant. Men svårt. Människan är en förjävlig varelse som förstör allt på den här jorden. Som trycker ner allt som inte passar in. Vi (människor) gör allt för att inte låta människor leva sitt liv hur vi vill. Så varför lär vi oss inte tidigt att acceptera och hjälpa? Jag tror att det är nyckelorden till en bättre värld.

Allting som har hänt hemma har fått mig att tänka på ett annorlunda sätt än vad jag gjorde innan. Jag kan inte förstå hur vi inte kan uppskatta alla nära och kära ännu mer nu än vad vi tidigare gjorde? Jag kan inte förstå hur relationer inte stärks, utan tvärtom - blir sämre. Jag kan inte förstå hur vi inte har tagit lärdom av det här. Har vi inte fått det bevistat att livet är så otroligt skört? Anledningen till att relationer inte stärks, utan tvärtom - blir sämre, är för att människan (vi) är odjur. Vi måste bli bättre. Låt odjuren inom oss försvinna.

"Någon sa en gång att döden
inte är livets största förlust,
den största förlusten är det
som dör inne i oss medan vi lever"

Kommentarer
Postat av: Erika

Bra skrivet Julia ❤️

2014-05-14 @ 17:16:30
Postat av: Rebecca

Bara för att du är det bästa jag har. Och för att jag älskar och saknar dig så himla mycket.

2014-05-15 @ 10:49:09
Postat av: Felicia

Så sant!

2014-05-22 @ 12:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0