Forget the world

Grattis på 67-årsdagen farmor.

Idag har jag bakat bullar, sen åt farfar middag här, sen kom andra familjen Tennorth och åt tårta. Farmor skulle ha fyllt 67 år idag. På något sett tror jag faktiskt att jag har börjat acceptera verkligheten lite mer, även fast det är otroligt hårt och svårt. Detta är livets gång, men det som är så grymt orättvist är att cancer inte är livets gång men ändå tar sjukdomen så många liv. Det är inte meningen, det ska inte vara så. Snälla någon, hjälp alla cancersjuka människor där ute, det är en orättvis död som kan ta livet ifrån vem som helst när som helst. Tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Du har så rätt, cancer är en vidrig sjukdom. Min morfar dog i det i maj förra året och varje dag är jag rädd att någon annan jag älskar ska drabbas.



Man får försöka tänka att de åtminstone har det bättre nu än vad de hade den sista tiden de levde.. trots att man såklart hade önskat att de slapp hela skiten :/

2010-01-22 @ 19:52:19
URL: http://cordell.blogg.se/
Postat av: hannah kusin

Min lilla smörblomma, du skriver ju så träffande! Jag kan tycka att det är situationer som denna som gör att man mer än gärna skänker pengar till cancerforskning. För precis som du skriver; livet och döden är helt naturligt. Cancer är endast en ond sak som kan bekämpas.



Vi borde tänka mer på att slänga växelpengar i de bössor som ofta står framme i affärer. Det är ju ofta till forskning som dessa pengar går till.



KÄRLEK



/Kusin H

2010-01-23 @ 00:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0