Inte alltid

Folk pratar så mycket om att man blir stucken i ryggen hela tiden, att man inte kan lita på någon och att alla är så falska. Jag har tänkt på det så mycket. Jag förstår verkligen inte hur man orkar lägga ned så mycket tid att tänka på allt jävla dåligt hela tiden. Är det så illa nu för tiden att alla sviker alla? Att inte alla har kompisar dom kan lita på? Om så är fallet undrar jag vart problemet ligger. Kanske är det du som sitter och gnäller på att alla är så falska, kanske är det just DU som triggar fram det falska i alla i din omgivning? Kanske är det just dig det är fel på, tänk på det nästa gång. Det är så oerhört lätt att klaga på andra men hur handlar man själv?

Jag riktar inte detta inlägg till någon, så det är ingen som behöver sitta och fundera på vem det är till. För det är till alla, även mig själv. Jag är så trött på alla negativa statusuppdateringar på facebook, kom igen nu, vart är all energi och glädje? Om nu jorden går under 21a december 2012 så kan vi väl njuta det sista? Jag är i alla fall glad, även om inte allt runtomkring mig är som jag hade velat att det skulle vara, livet är svårt och orättvist, det är just det - livet.


Kommentarer
Postat av: Marina

Bra Julis Kulis, du har så rätt!!! Ser fram emot vintern när snön kommer och ditt klagande till det har försvunnit;)!!!!!

2011-11-18 @ 09:42:38
URL: http://marina.elm.blogg.se/
Postat av: Rebecca

ja så himla rätt älsko!

2011-11-18 @ 18:45:27
URL: http://rebeccaf.blogg.se/
Postat av: Anonym

De roligaste är att DU är precis så som du har skrivit! Haha .....

2011-11-24 @ 11:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0