Jag hoppas att leendet kvarstår

Studenten sprang iväg, jobbet sprang iväg, sommaren sprang iväg, värmen sprang iväg.. Vad hände? När började tiden gå så otroligt snabbt? Jag hinner inte med. Nu sitter jag här utan jobb och utan någonting att göra. Med en jävla klump i magen och ångest så att det bara skriker om det. Frågan är vad nästa steg i mitt liv blir? Vad kommer att hända? Det skulle kännas sjukt skönt om man kunde se in i framtiden i denna situation. Jag vill göra så mycket och jag kommer på nya saker att göra hela tiden. Felet med mig är att jag är för feg för att ta tag i saker och ting, jag måste verkligen skärpa mig. Jag är vuxen nu och måste lära mig att allting inte serveras på silverfat, inte för att jag kanske tror det, men det låter ju bra att säga... Blä. Hatar det här. Jag blev arbetslös i fredgas och känner redan att jag kommer gå på väggarna imorgon när jag vaknar. Jag vill jobba. Jag vill gå upp tidigt (även om jag inte orkar), jag vill göra matlåda dagen innan, jag vill sitta och gnälla på jobbet, jag vill JOBBA för GODS SAKE! Jag vill ha ett bra jobb och tjäna mycket pengar. Någonstans måste ju det jobbet finnas?
Töntigt inlägg, och tankespritt. Precis som jag!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ett klisché-svar: Det blir bättre <3

2011-09-04 @ 21:30:39
URL: http://malinandreasen.blogg.se/
Postat av: Paulina

Så gullig du är hjärtat. "Töntig inlägg, och tankespritt. Precis som jag!" Du är även den bästa och roligaste jag vet! Allt kommer lösa sig, du kommer få ett bra och välbetalt jobb och få göra hur många matlådor som helst i ditt liv! Puss love u

2011-09-11 @ 01:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0